CAF може да бъде използван във всички области на публичния сектор и е приложим към публичните институции на всички нива - европейско, федерално, национално, регионално и местно. Ключова цел е осигуряването на висок обществен резултат чрез непрекъснато подобрение на управлението и качеството на административната дейност в съответствие с принципите за цялостно управление на качеството в публичния сектор и най-добрите европейски практики.
Полезността на модела е, че предоставя и представлява за прилагащите го институции:
Възможност за извършване на диагноза/самооценка на организацията въз основа на комплекс от критерии, които са широко приети в публичния сектор в цяла Европа;
Средство за определяне и измерване на напредъка и постиженията на организацията, както и за индентифициране на ключови области за подобрение;
Възможност за гарантиране на последователност и непрекъснатост в развитието на организацията и на необходимите промени в процеса на нейното усъвършенстване;
Средство за мотивация на служителите чрез участието им в процеса на подобрение;
Средство за повишаване качеството на управление в организацията чрез изпълнение на необходимите мерки за подобрения.
В Тракийския университет вече бе проведена първа неформална среща на специално създадена експертна група, която ще извърши оценяването по определените критерии. Обсъдени бяха важни въпроси от прилагането на CAF, както и необходимите стъпки и планът на действие.