Elementor #55420
30/09/2024 2024-09-30 8:54Elementor #55420
Биография
Професионално обучение
2018 – 2023 „доктор“ Педагогика на обучението по математика, Катедра „Обучение по математика, информатика и информационни технологии“ към ФМИ на ПУ „Паисий Хилендарски“ – гр. Пловдив
1999 – 2002 Магистър по икономика, Счетоводство и контрол, Бургаски свободен университет
1993 – 1998 Магистър Математика, информатика, ПУ „Паисий Хилендарски“, гр. Пловдив
2010 – 2011 професионално – педагогическа специализация „Организация и управление на образованието“, трето ПКС, Тракийски университет
Професионално развитие
2023 – главен асистент, Тракийски университет – гр. Стара Загора, ДИПКУ
2021 – 2023 Главен експерт, дирекция „Организация и контрол“, Министерство на образованието и науката, гр. София
2016 – 2021 Държавен експерт, дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“, Министерство на образованието и науката, гр. София
2009 – 2016 Старши експерт по математика и информатика, РУО – Ямбол
2002 – 2009 Старши експерт по информационно осигуряване, РУО – Ямбол
1999 – 2002 Учител, ПГСГ „Кольо Фичето“ – гр. Ямбол
1998 – 1999 Учител, ОУ „Христо Смирненски“ – гр. Ямбол
Научни интереси
математическа грамотност
функционална грамотност
методика на обучението по математика
педагогически изследвания
оценяване в образователния процес
Профили в научни бази данни
ORCID iD: 0009-0004-9989-4389
Избрани публикации
Манева, М., Сравнителен анализ на математическото съдържание в изследването PISA, е-списание „Образование и развитие“, ISSN 2603-3577, брой 3, 03.2019 г., стр. 7 – 14, http://www.eddev.eu/AttachmentsEdited/br3_M_Maneva.pdf?cls=file
Манева, М., Вероятности и данни в националното външно оценяване, Научна конференция „Иновационни ИКТ за дигитално научноизследователско пространство по математика, информатика и педагогика на обучението“, ISBN: 978-619-202-572-4, 2019 г., Пампорово, България, стр. 111 – 118, http://fmi-plovdiv.org/GetResource?id=3559
Манева, М., Профилирана подготовка, Научна конференция „Иновационни ИКТ за дигитално научноизследователско пространство по математика, информатика и педагогика на обучението“, ISBN: 978-619-202-572-4, 2019 г., Пампорово, България, стр. 105 – 110, http://fmi-plovdiv.org/GetResource?id=3558
Staribratov, I., M. Maneva, R. Valchev, Students knowledge evaluation as a motivating tool in Learning objectives, Pedagogy, vol. 9/2020, ISSN 1314-8540 (online), ISSN 0861-3982 (Print), стр. 1287 – 1299, https://pedagogy.azbuki.bg/en/pedagogics/pedagogyarticle/sadarzhanie-na-sp-pedagogika-2020-g/sp-pedagogika-knizhka-9-2020-godina-xcii/
Мaneva, М., Elements of probability and data in the national external assessment and mathematics curricula in bulgaria. Елементи на вероятности и данни в Националното външно оценяване и учебните програми по математика в България, International Journal Knowledge, vol. 43.2, 2020, ISSN 2545-4439, 1857-923Х, р. 361 – 364, https://ikm.mk/ojs/index.php/kij/article/view/393/392
Манева, М., Математическа грамотност и грамотност по математика, 2021 г., ISSN 1313-3330, Том с доклади от 50-та Пролетна конференция на Съюза на математиците в България, стр. 267 – 270, http://www.math.bas.bg/smb/2021_PK/tom_2021/pdf/267-270.pdf
Преподавани дисциплини
училищен курс по алгебра
училищен курс по геометрия
история на математиката
педагогическа диагностика
иновативни методи на преподаване в обучението по математика
компетентностен подход в обучението
ИКТ в образованието и работа в дигитална среда
тестът като инструмент за оценяване постиженията на учениците по математика
Допълнителна информация
.